Flux Lounge


Stay That Way
August 27, 2008, 10:29 pm
Filed under: Life, Malaysian Politics | Tags: , , ,

My flag will stay that way (upside-down) even over the Malaysia’s 51st Independence Day celebration and it will stay that way until I got my new ruling government – The Pakatan Rakyat government! It will stay that way until The Pakatan Rakyat take over the Malaysian Parliament and Putrajaya… It will stay that way and I have a cause!

😀

Advertisements


Alhamdulillah… Ayuh Ke Putrajaya!

KEPUTUSAN PILIHANRAYA KECIL PULAU PINANG P44: PERMATANG PAUH

1. Datuk Seri Anwar Ibrahim (KeADILan) 31,195 undi.
2. Hanafi Mamat (AKIM) 92 undi.
3. Datuk Arif Shah Omar Shah (BN)15,524 undi.

Jumlah mengundi: 47,258
Peratus keluar mengundi: 81 peratus
Undi rosak: 447 undi
Majoriti: 15,671 undi

Penyandang: Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail (KeADILan)
Undi diperolehi 8 Mac 2008: 30,348
Majoriti: 13,398 undi

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

PERMATANG PAUH

  • Khairy kata nak kuburkan karier politik DSAI di Permatang Pauh. Sekarang siapa yang kena kubur? Khairy kata nak letak jawatan kalau Anwar menang. Jadi saya sebagai rakyat Malaysia berdaftar MENUNTUT agar KHAIRY JAMALUDDIN MELETAK JAWATAN DENGAN KADAR SEGERA! Sila klik di sini.
  • Arif Shah Omar Shah hilang integriti sebagai Melayu dan sebagai seorang Islam! Beliau berani memberikan kenyataan yang mana beliau keluar mengundi pada pukul 8.08 pagi kerana percaya bahawasanya angka ‘8’ bakal memberi sejenis ‘tuah’ pada beliau. Nampaknya beliau lebih Cina dari orang Cina.
  • 5 bas membawa pengundi hantu dari Melaka berjaya ditahan. Anwar turut menaiki salah satu bas hantu tersebut untuk ‘berkenalan’ dengan hantu-hantu yang dikirim Ali Rustam dan Umno khususnya. Sila klik di sini.
  • Gobalakrishnan (Ahli Parlimen PKR Padang Seri) berserta 2 orang anak lelakinya telah ditahan polis atas tuduhan menghalang kerja polis atau erti kata lain ‘menahan pengundi hantu’. Menurut bilik berita dan rakan media, beliau telah dibelasah dengan teruk di dalam lokap. Wallahualam… Semoga Allah menyelamatkan beliau dan yang ditahan! Sila klik di sini.
  • Lewat tengah malam 25hb Ogos, aku menerima satu panggilan telefon dari seorang rakan media mengatakan beliau mendapat maklumat sahih dari seorang ahli Umno mengatakan bahawa terdapat lebih kurang 20,000 pengundi hantu daripada anggota polis yang dikerahkan ke Permatang Pauh. Alhamdulillah, mesej berjaya disampaikan kepada saudara Azmin Ali untuk tindakkan selanjutnya.
  • Imam Masjid yang menjadi saksi sumpah lakhnat Saiful Bukhari, Ramlang Poringi membuah pendedahan di atas pentas ceramah PKR di Permatang Pauh. Saiful PEMBOHONG! Sila klik di sini.
  • Petugas PKR berjaya mengesan sindiket mengumpul kad pengenalan pengundi di Permatang Pauh dan mereka-mereka ini dijanjikan pinjaman peribadi sebanyak RM3,000 serta wang tunai RM50 untuk mengundi calon Barisan Nasional. Sila klik di sini.
  • 120,000 Penyokong PKR & Pakatan Rakyat berkumpul di Permatang Pauh sejak awal malam tadi sebagai tanda sokongan kuat kepimpinan DSAI sebagai Ketua Pembangkang baru dalam Parlimen Malaysia dan bakal Perdana Menteri Malaysia yang baru. Manakala lebih kurang 50 penyokong Umno mengamuk di Permatang Pauh memecahkan cermin bangunan kerana tak dapat bayaran tugas yang dijanjikan BN. Hmmm… Bekerja kerana wang dan bukan kerana Allah Taala…. Sila klik di sini.
  • Tan Sri Pandikar Amin Mulia tak layak jadi speaker Dewat Rakyat! Beliau kelihatan cenderung kepada Barisan Nasional dan Umno khususnya dari hujah-hujah yang dikeluarkan beliau semenjak dua menjak ini. Beliau yang bertugas sebagai speaker Dewan Rakyat seharusnya bersikap neutral! Beliau hanya seorang ‘Pandikar’ bukannya ‘Pendekar Barisan Nasional’. Sila klik di sini.

Alhamdulillah… 2P daripada 3P sudah berjaya dilaksanakan.

1P – Permatang Pauh (Berjaya)
2P – Parlimen (Berjaya)
3P – Putrajaya (Inshaallah akan menyusul)

Sekalung tahniah buat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para petugas PKR dan Pakatan Rakyat yang telah menjayakan kempen di Parlimen P44! Tidak lupa juga jutaan terima kasih kepada seluruh pengundi di Permatang Pauh kerana telah bertindak BERANI! Inshaallah… Ini untuk masa depan kita dan anak-anak cucu kita…

TERUSKAN LANGKAH. LAWAN TETAP LAWAN! ALLAHUAKHBAR!!!!



Dari Tuan Guru Nik Aziz
August 22, 2008, 11:15 pm
Filed under: Islamic Issues, Life, Malaysian Politics, Photo | Tags: , , ,

Ya Allah ya Tuhanku. Selamatkan lah Tuan Guru Nik Aziz walau bagaimana pun keadaan beliau sekarang dan dimana jua beliau berada. Pelihara lah beliau dari segala fitnah dunia dan tempatkanlah beliau di kalangan kekasihnu ya Allah… Amin ya robbalalamin!

Kenyataan Tuan Guru Nik Aziz Dari Hospital

Tuan/Puan,

Alhamdulillah. Setelah sempat mengikuti sendiri proses penamaan calon di Permatang Pauh pada 16 Ogos 2008, sedarlah saya yang ia adalah sebuah pilihan raya kecil yang amat sengit. UMNO/BN melihat pertarungan ini perlu memberi kemenangan mandatori kerana kekalahan boleh membawa kepada Pakatan Rakyat maju ke hadapan untuk mara ke Putrajaya. Mereka cukup takut kedatangan tanggal 16 September 2008 kerana di sana ada sesuatu yang mereka percaya akan berlaku. Jadi menyekat DSAI adalah menjadi keutamaan mereka yang paling atas.

Saudara/Saudari Sekalian,

Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang berkempen untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh yang akan berlangsung pada 26 Ogos 2008 nanti. Kita semua maklum bahawa penyertaan beliau dalam pilihan raya kecil ini adalah untuk meneruskan perjuangan menegakkan keadilan sekaligus menentang penyalahgunaan kuasa, penyelewengan dan rasuah dalam pemerintahan negara seperti yang sedang kalut diperkatakan di dada-dada akhbar. Semua ini untuk membetulkan landasan supaya negara kita selamat dari ancaman kegelinciran iman, aqidah dan taqwa kepada Allah S.W.T.

Walaupun telah dihina dan diaibkan dengan teruk 10 tahun lalu, saya perhatikan musuh-musuh yang tidak berperikemanusiaan tidak pernah puas untuk menzalimi beliau. Dengan modal yang sama, sekali lagi beliau difitnah dengan tuduhan yang tidak tergamak untuk saya menyebutnya.

Saya tetap dengan pendirian bahawa fitnah terhadap Datuk Seri Anwar adalah konspirasi politik. Saya juga berpendirian bahawa sumpah yang dibuat oleh orang yang menuduh baru-baru ini penuh dengan persoalan dan keraguan.

Atas kesedaran ini, jauh dari dasar hati biarpun terlantar di katil hospital, izinkan saya menggagahkan diri, merayu seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira agama, bangsa dan fahaman politik menentang keras budaya fitnah dan konspirasi yang menjelekkan seumpama ini. Sikap protes ini harus lantang dan konsisten hingga sampai ke peti undi pada 26 Ogos 2008.

Wassalam.

Haji Nik Aziz Nik Mat
Mursyidul Am PAS



Khairy Jamaluddin or Khairiah Binti Jamaluddin? Fagot…!!!!

I don’t know what to say. Speechless. Khary Bin Jamaluddin or Khairiah Binti Jamaluddin, Khary, Kerry or what ever it is was once a fagot and will stay that way I assume… LOL. I found this ‘very old’ pictures while surfing the net at Skuad DUN Batu Caves and Forum Tempur Politik Maya.

I remember one of my media friend once told me about the Doctor report of Saiful Bukhari sodomy accusation at Pusrawi Hospital. The doctor has up until today strongly claim that he has done a check up on Saiful and didn’t find any sodomy proove on his accusation BUT there’s another report (according to my media friend) that Saiful ‘man thing’ has the sign of someone who is actively having a homo sex behavior. Now who sodomize who? Anwar? I am with Tuan Guru Nik Aziz who 100% believe that he’s innocent. Saiful liwat Khairi? LOL… I don’t know what to say as too much of information and too much ‘conspiracy theory’ makes the news we heard every day keeps changing after one or two minutes. LOL… And according to Susan Loone, she saw Saiful Bukhari in Permatang Pauh… Now what the heck? I thought he said that his swear action held in Federal Mosque a few weeks ago was off the political issues and is solely his personal intend…

I also remember that on a few day before the SPR open up their candidates registration to fight on a Permatang Pauh parliament seat in a By-Election, UMNO has announced that their candidate will be an Umno members from Seberang Jaya, Arif Shah… If Ezam are the one to fight Anwar, I’m sure there’ll be another accusation and this time by Ezam himself telling the people that he’s been sodomized by Anwar a few time before ‘changing’ his statement to ‘one time only’…

Hahaha.. Anyway, Ladies and Gentlement, here’s Khairy Jamaluddin or better known as Khairiah in his Singapore years… Did I said Singapore? Yes! Khairy and Singapore has a lot of things that are in common… LOL!!



15 Cents Only!

Starting from tomorrow the petrol and diesel prices will be reduced by 15 cents in Malaysia. Yes, 15 cents only! The current petrol price in Malaysia is RM2.70 per liter and starting from tomorrow, all Malaysian will enjoy the new price which is RM2.55 per liter…

According to Abdullah Bodohwi and his monkey cabinet, Shahrir Samad, the govenrnment has studied over a month of the world petrol prices that has shown a good sign of reducing. It takes them a month to announce the reduce price but only an hour to hike it to 78 cents a few months ago… Bastard!

The truth behind all of this action are… The inflation number is raising high to 8.5% and this has never happen before in the nation history! Even in 1997 / 1998 world economic crisis, the inflation rate in Malaysia was only 6-7%… Abdullah Bodohwi has stated that he’s the champion in making the life of all Malaysian as miserable as it could as the inflation rate climbing up as high as 8.5%… Congratulation moron!

And what matter the most… They all know that they has no other way to fight Anwar Ibrahim in Permatang Pauh By-Election unless they try to win some heart by reducing the petrol and diesel price… Good luck and if you guys dare, reduced the price by 70 cents lah ‘Barisan-Anwarphobia-Nasional’..!

Most of morons will gradually be clever from day by day… But in Abdullah case? I guess he’ll stay that way…



Pak Lah Jentik Kickdefella – Flag Upside Down

Save Malaysia

Kaum kerabat lembu, monyet, anjing dan beberapa ‘jenis-jenis’ haiwan berbentuk manusia dari Barisan Nasional dan Umno secara khasnya ini memang tak boleh melihat perkara pelik agaknya. Pelik pada mata mereka yang dungu dan jumud. Tapi pada fikiran manusia yang terbuka minda dan luas pemikirannya, sesuatu yang dibuat pasti bersebab dan aku sendiri sudah lama mempunyai banyak sebab untuk melakukan perkara yang sama. (Cuma mungkin aku agak sibuk kebelakangan ini yang membuatkan aku lambat update blog serpihan ini).

Baru-baru ini, seorang rakan bloggers yang dikenali sebagai Sheih yang popular dengan laman blognya, Kickdefella telah melakukan sesuatu yang pada mata binatang-binatang kejaraan ini sebagai mencemar imej negara… Terbalikan bendera kebangsaan! Ya! Kali terakhir aku melihat bendera terbalik ini adalah sekitar pertengahan tahun ’90an iaitu dalam beberapa siri konsert Rage Against The Machine – sebuah political band dari barat, selain aku seorang diri yang menampal bendera Malaysia dalam bilik tidur dalam keadaan terbalik sekitar tahun ’90an… Gaya punk/rock kononnya… Tapi bila aku dah meningkat dewasa, sifat-sifat punk/rock ni banyak yang aku dah campak jauh. Bila rakan-rakan datang masuk bilik aku nak dengar CD, mereka akan tanya kenapa bendera aku begitu dan jawaban aku mudah…. Aku protes!

Apa yang aku protes? Terlalu banyak….! Sebagai seorang rakyat Malaysia, berbangsa Melayu, beragama Islam – Aku melihat undang-undang yang dicipta kerajaan hanyalah sebagai satu simbolik untuk menyatakan kekuasaan mereka sebagai pemerintah. Kerajaan yang konon-kononnya memperjuangkan ‘Ketuanan Melayu’ tapi haram jadah tak buat apa untuk mengangkat martabat bangsa Melayu ke tahap yang lebih tinggi. Belum ada universiti swasta khas didedikasikan untuk bangsa Melayu (Universiti kerajaan tak payah cerita). Pendidikan di kawasan pedalaman Melayu masih lemah dan dipecah-pecahkan mengikut kasta dengan idea mewujudkan MRSMF dan MRSM. Semenjak lepas merdeka tahun 1957, orang Melayu mula merempat di tanah air sendiri. Teringat aku kata-kata Pakcik Syed Nor dan Pakcik Amir…

“Sebelum Merdeka – Perkataan setinggan tak wujud! Kerajaan bangsat Umno inilah yang bawa orang Melayu tinggal di setinggan (rumah haram). Itu ke katanya nak menolong orang Melayu?”

Ahh.. Terlalu banyak kalau aku nak senaraikan apa yang aku protes. Hari ini, aku masih lagi seorang Melayu, rakyat Malaysia yang masih tertekan (ditekan), meniti arus kehidupan dengan segala kesusah-payahan untuk terus bernafas di bumi Malaysia biarpun nafas aku kian lemah dan sangkut-sangkut. Aku ditekan untuk menjalani kehidupan perit ciptaan Umno di bumi Melayu ini sendiri…

Hari ini, bila aku melayari laman web Malaysia Kini, ada satu artikel yang mengatakan Pak Lah berang dengan tindakan Sheih mempamirkan bendera Malaysia secara terbalik di laman blognya dan di rumahnya… Buat Pak Lah – “Lain kali baca sampai habis. Ada sebab mengapa kami-kami mempamirkan bendera dengan cara sedemikian. Ini keluhan kami… Kami sudah lama tersepit sedang kamu-kamu mewah dengan harta rakyat jadi sajian sampai melimpah ruah…”. Buat Bro Sheih – “You are not alone bro and you’ll never walk alone!”.

Rasa gelihati pula aku bila memikirkan terdapat beberapa bendera yang mana kalau diterbalikkan pun tak jadi apa. Antaranya, bendera Jepun, Pas, Parti Keadilan Rakyat dan beberapa lagi… LOL!

Rujukan di Wikipedia = http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_desecration



Pelajar UiTM Semakin Bangang!!!

Ya! Aku mengatakan bahawasanya pelajar-pelajar UiTM sekarang ini semakin bodoh dan mudah dimomokkan! Bangang! Bagero bak kata orang Jepun. Mereka-mereka ini bukan lagi seperti abang-abang dan kakak-kakak mereka yang pernah menuntut di ITM suatu masa dulu. Mereka-mereka ini yang lemah tahap intelektualnya dan amat mudah dijentik media arus perdana dengan laporan-laporan palsu mereka. Kena pulak para pemimpin pelajar mereka ini terdiri dari golongan yang mana pemikiran mereka di bawah ruang lingkup tajaan UMNO totok semata-mata! Bodoh!! Bangang..!! Baik jangan jadi Melayu dan jangan bergelar pelajar universiti! Adik aku yang masih bersekolah biasa pun lebih tinggi tahap intelektualnya dari mereka-mereka ini yang konon-kononnya bergelar siswa-siswi…

Tan Sri Khalid Ibrahim mengutarakan cadangan untuk membuka kuota pelajar hanya sebanyak 10% untuk dibuka kepada golongan bukan Melayu, lantas beruk-beruk UiTM ni mula nak melompat umpama terkena cili pedas. Secara berani dan terang-terangannya aku menyokong 100% cadangan tersebut! Kalau kita kira balik, katakan satu kelas mempunyai 30 pelajar, maka 10% tadi hanya lebih kurang 3 orang pelajar berbangsa bukan Melayu. Adakah lagi 27 pelajar Melayu ini takut untuk bersaing dari segi kemahiran dan intelektual? Adakah baki 27 pelajar Melayu ini sudah tidak mempunyai daya saing? Aku berani bercakap kat sini, kalau aku ada dalam kelompok 27 pelajar Melayu tadi, 3 orang pelajar yang bukan berbangsa Melayu tu pun aku boleh convertkan mereka jadi ‘Melayu’… Silap-sialp boleh masuk Islam lagi… Sekarang ni lihat lah, betapa bodoh dan bangangnya pelajar zaman sekarang ini!

Aku bercakap sebagai abang. Sebagai seorang Melayu dan individu yang kini bekerja. Pengalaman aku bekerja bukan hanya dalam persekitaran Melayu tetapi termasuk Cina, India, Mat Saleh, Jepun, Korea, Negro dan banyak lagi dan aku boleh bergaul dengan semua tanpa mengira bangsa dan agama melalui batas-batas yang sepatutnya. Secara terus-terangnya aku berani mengatakan di sini, produk-produk yang dihasilkan UiTM sejak akhir-akhir ini kelihatan tidak berkualiti dan tidak mempunyai daya saing yang tinggi bila masuk ke alam pekerjaan. Ini amat berbeza dengan produk-produk dari universiti lain seperti UM, UKM, UIA yang sememangnya telah biasa ‘bergaul’ dengan bangsa lain sejak sesi pembelajaran mereka lagi. Maka tidak hairanlah apabila kebanyakkan pelajar lulusan UiTM hanya mampu bekerja di sektor-sektor kerajaan dan sebagainya yang nyata dimonopoli oleh bangsa Melayu. Tak ramai pelajar UiTM yang aku jumpa dapat bekerja dengan agensi atau firma bangsa Cina, India atau Mat Saleh sekalipun untuk tempoh yang lama.

Aku harap, kalau ada pelajar-pelajar UiTM yang terbaca penulisan ‘sampah’ aku ini supaya buka minda seluas-luasnya. Tak ada ruginya bangsa Melayu bila bergaul dengan bangsa lain. Jangan sampai jadi macam katak bawah tempurung! Memang ITM itu ditubuhkan untuk bangsa Melayu tapi apa hasilnya Melayu hari ini terutamanya golongan dari UiTM ini? Apa sangat yang boleh dibanggakan dari bangsa Melayu ini? Tanpa persaingan sihat, daya ketahanan mental dan fizikal yang tinggi, Melayu akan tinggal ‘layu’ sahaja… Mak bapak korang hantar korang ke universiti, sampai bergodak gadai, bukan untuk pergi protes ke pejabat MB, bukan untuk masuk ke perarakan, bukan untuk panjat Everest atau ke Kutub Utara / Selatan, tapi untuk belajar, bersaing, buka minda dan jadi manusia berguna untuk generasi kamu-kamu dan generasi akan datang! Nampak sangat Melayu UiTM takut dengan kuota 10% bangsa bukan Melayu, maka itu, kamu-kamu ini adalah Melayu yang lemah dan hina…!

Fikir-fikirkan lah!