Flux Lounge


Bila Al-Quran Ditanam Di Antartika
March 21, 2007, 8:13 pm
Filed under: Life, Malaysian Politics

Datin Sharifah Mazlina

Bila Al-Quran ditanam di Antartika, manusia dengan keterbukaannya menunjukkan kebodohan dalam pemahaman, pengetahuan dalam Islam. Bila Al-Quran ditanam di Antartika, agama Islam takkan berkembang atau teguh menjadi kuat. Bila Al-Quran ditanam di Antartika, rakyat Malaysia kata ‘Malaysia Boleh’!! Malaysia sebagai chairman Pertubuhan Islam OIC, nak tunjuk contoh pada negara Islam lain. Wujudkah negara Islam? Arab Saudi sendiri pun tak pernah ‘claim’ mereka negara Islam, sedangkan tanah nabi dan sahabat.

Bila Al-Quran ditanam di Antartika, rakyat akan kata ‘itu kerja bagus’, ‘itu kerja mulia – sebagai tanda orang Islam sudah sampai ke Antartika’. PM akan kata ‘baguih dok ada…’. Ulamak dan mufti akan pening kepala. Bila Al-Quran ditanam di Antartika, maka orang2 Kristian dan Yahudi bergetar-getar bahu dan perut mentertawakan kebodohan orang Malaysia dan Islam amnya. Sedangkan aku ketawa melihat kebodohan manusia-manusia yang corak pemikiran atau ruang lingkup mereka ditaja UMNO! Minda dan benak menjadi sebebal-bebalnya…

Ketahuilah wahai sahabat.. Jangan di buat kerja sia-sia.. tak perlu tanam Al-Quran sebab penganut Kristian tak pernah tanam Injil, Yahudi tak pernah tanam Zabur dan Taurat. Tak perlu tanam Al-Quran di Antartika… Iblis sebelum dilaknat tuhan patuh dan turut perintah sentiasa. Tak ada tempat walau seinci pun di muka bumi ni yang belum disujudnya menghadap yang esa. Manusia pertama mengelilingi dunia melalui lautan adalah seorang Islam. Manusia pertama sampai ke bulan adalah seorang Islam. Pakar bedah pertama dunia, pakar matematik, pakar kaji bintang… Semuanya seorang Islam! Tapi apa tanda yang pernah kita lihat hari ini? Tiada… Tapi kita tahu.. Aku tahu.. Tuhan tahu…

Oleh itu, apabila kita buat sesuatu, jangan kerana nama, pangkat, imbuhan berganda.. Jangan dilakukan sesuatu kerana moto ‘Malaysia boleh’ dan jangan buat atas dasar ‘Keranamu Malaysia’… Tapi kerana apa..?

‘Lillahi Taala’… Kerana Allah Taala…!🙂


11 Comments so far
Leave a comment

Al-Quran untuk dibaca bukan untuk ditanam. Kenapa Allah S.W.T turunkan Al-Quran kepada umat Nabi Muhammad S.A W dan surah apakah yang mula2 diturunkan???? Surah pertama pun memberi maksud BACA!!.. Takkan itu pun tak faham. Bodoh punyer Melayu!.

Comment by Doktahu

muhahaha… tau takpe… dah lama jadi bodoh diorang ni…🙂

Comment by Farul Azri

hahaha..
yeaa rite.!!
sgt2 setuju wit those facts..
people nowadays are damn stupid..

Comment by eika

jikalau Al-Qur’an bisa ditanam pastilah bisa dicangkok dan di stek pula ya bukan. kamu jadi orang kenapa terlalu boooooooodoh bahkan orang bodohpun pasti tidak akan melakukannya itu kan dosaaaaa. apa kamu tidak tau dosa, dosa itu isinya ketan.Fuck You

Comment by gilang

TANAM?? apa? akan tumbuh pokok ya? faedahnya apa?
al-quran itu untuk dipelajari. sumber rujukan sebagai saorang muslim.
begok bangat dech.

Comment by nadia

mana ada al-quran. ditanam dasar bodoh mungkin kau org yahudi,kristen yg menghancurkan islam melayu bento.gendeng.edan

Comment by koento

Respon yang hangat! Kesudahannya, Syarifah Mazlina tidak jadi menanam Al Quran di Antartika setelah dibidas secara terbuka oleh mufti-mufti agama Islam Malaysia…🙂

Comment by Farul Azri

i love yahudi…. not islam
hahaha

Comment by yahudi

then enjoy your fucking Jewishness in hell!😆

Comment by Farul Azri

I wanted to type a quick comment in order to thank you for those splendid strategies you are sharing on this site. My particularly long internet research has finally been compensated with professional concept to exchange with my visitors. I ‘d repeat that many of us site visitors are definitely lucky to live in a good place with very many perfect professionals with insightful advice. I feel rather blessed to have encountered your entire site and look forward to tons of more awesome moments reading here. Thanks a lot again for all the details.

Comment by Gerda Siriano

Salam.
Perkara ini tidak bodoh awak. Awak kena pandang lebih jauh ke masa hadapan. Satu hari nanti kita pasti akan sedar dan pada masa itulah kita akan berusaha mendapatkannya kembali. Insyaallah saya dan awak atau cucu cicit kita satu hari nanti. Dunia semakin tua.

Comment by ct




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: